Μια δασκάλα δημοτικού βρήκε έναν πανέξυπνο τρόπο να χρησιμοποιήσει το φαγητό για να διδάξει τους μαθητές της.
Η Κέιλι Σλόαν διδάσκει δημιουργική γραφή σε παιδιά της Α’ και Β’ Δημοτικού.
Για να δώσει ένα σημαντικό μάθημα σχετικά με τα λάθη που έκαναν στην εργασία τους, η οποία ήταν να γράψουν οδηγίες για το πώς φτιάχνεται ένα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα, αποφάσισε να γίνει δημιουργική.
Έφτιαξε το σάντουιτς ακολουθώντας κατά γράμμα τις οδηγίες των παιδιών, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα έπρεπε.
Το viral βίντεο της δασκάλας στο TikTok
Σε ένα βίντεο που έγινε viral στο TikTok με πάνω από 54,5 εκατ. προβολές, η Σλόαν λέει στην τάξη της: «Θα διαβάσω μερικές από τις απαντήσεις σας για το πώς φτιάχνουμε ένα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα και μετά θα κάνω ακριβώς ό,τι γράφετε».
Η πρώτη οδηγία έλεγε: «Παίρνεις ψωμί, φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα».
Η δασκάλα τότε ρώτησε: «Το έφτιαξα;». Αμέσως ακούστηκε ένα ομόφωνο «όχι» από τα παιδιά. «Έτσι δεν το φτιάχνεις!» φώναξαν οι μαθητές.
Στη συνέχεια, η Σλόαν διάβασε μια άλλη απάντηση που έλεγε να «βάλεις το ψωμί επίπεδα». «Εντάξει, είναι αρκετά επίπεδο. Νομίζω ότι είναι καλό» είπε η δασκάλα, ενώ πίεζε το ψωμί πάνω στο τραπέζι.
Το μάθημα εξελίχθηκε σε μια διασκεδαστική και πρακτική εμπειρία για τα παιδιά, αποκαλύπτοντας τη σημασία που έχει η σαφής και ακριβής γραπτή έκφραση.
Η Σλόαν συνέχισε να διαβάζει: «Άπλωσε μαρμελάδα στο ψωμί», και βούτηξε το χέρι της μέσα στο βαζάκι με τη μαρμελάδα, απλώνοντάς την κατευθείαν πάνω στο συσκευασμένο ψωμί.
Έκανε το ίδιο και με το φυστικοβούτυρο από την άλλη πλευρά, προκαλώντας φωνές και ουρλιαχτά από ενθουσιασμό και αηδία στους μαθητές.
«Έτσι δεν φτιάχνεις σάντουιτς με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα!» φώναξε ένα παιδί. «Μα αυτό έλεγε να κάνω» απάντησε η Σλόαν.

Το μάθημα έγινε ακόμα πιο χαοτικό όταν διάβασε άλλη μια εργασία, που έγραφε:
«Βάλε φυστικοβούτυρο… περίμενε, πρέπει να το βάλω πάνω μου;» ρώτησε η δασκάλα με απορία, πριν τρίψει το ακατάστατο μείγμα στα χέρια και τα μπράτσα της.
«Εντάξει, το έβαλα, τελείωσα;» ρώτησε τα παιδιά, τα οποία παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό και ξεκαρδισμένα από τα γέλια.
«Το κάνεις λάθος!» ακούγεται μια φωνή στο βίντεο. Η Σλόαν τότε εξήγησε στην τάξη: «Μόλις κάναμε ολόκληρο μάθημα για το πώς να προσθέτουμε λεπτομέρειες στο γράψιμό μας».

Και συνέχισε: «Καταλαβαίνετε τώρα γιατί είναι απαραίτητες οι λεπτομέρειες – ανέφερε κανείς πιάτο ή μαχαίρι; Εγώ απλώς έκανα ακριβώς ό,τι μου γράψατε».
Η άσκηση αυτή, παρότι διασκεδαστική και… ακατάστατη, είχε ισχυρό παιδαγωγικό μήνυμα. Ήταν ένας πρακτικός τρόπος για να δείξει στα παιδιά πώς η έλλειψη σαφούς καθοδήγησης μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση.
Όπως είπε η Σλόαν στο Today.com: «Τα παιδιά έπαθαν σοκ!».
Το μάθημα κατέληξε να είναι όχι μόνο διασκεδαστικό αλλά και βαθιά εκπαιδευτικό, ενισχύοντας με βιωματικό τρόπο τη σημασία της σαφήνειας και ακρίβειας στον γραπτό λόγο.
Η δασκάλα συνέχισε λέγοντας: «Οι λέξεις είναι τόσο σημαντικές και μπορούν εύκολα να αλλάξουν το νόημα αυτού που λέμε. Γι’ αυτό και ακολούθησα κυριολεκτικά τις οδηγίες».
Η Σλόαν αποκάλυψε ότι αυτό το μάθημα το κάνει κάθε χρόνο, και, όπως φαίνεται, λειτουργεί πάντα.